Despre mersul pe jos

Mama mea a avut varice de extrem de multa vreme la piciorul stang. Dupa cativa ani, acestea au aparut si la piciorul drept, insa la piciorul stang a dezvoltat adevarate probleme. De la niste cheaguri de sange minuscule, i s-au format tot felul de umflaturi pe sub piele si a ajuns sa petreaca mult timp urmand diverse tratamente prin spitale. Ce stiam eu despre varice? Ca se formeaza atunci cand petreci prea mult timp stand in picioare. Ei bine, nu m-am informat mai mult decat ceea ce privea problema mamei, care se tragea si de la o cantitate de sange prea gros cauzata de fumatul in exces. Insa dupa varsta de 18 ani am inceput sa observ cum mi-au aparut si mie acele firicele de sange minuscule pe sub piele, semn al inceputului de varice.

Acesta a fost momentul in care au aparut cateva semne de intrebare pentru ca eu nu am stat atat de mult timp in picioare incat sa mi se para exagerat. In ultima vreme, cel putin, de cand lucrez acasa, iti dai seama ca petrec chiar mai putin timp pentru ca-mi permit sa stau si in varful patului si sa lucrez. Miscarea pe care o fac chiar si intr-o zi ocupata nu mi s-a parut niciodata exagerata. Prietenul meu mi-a spus ca varicele pot fi eliminate prin sport, dar apoi, din nou, aceasta teorie se cam bate cap in cap cu cea conform careia ele apar de la prea mult stat in picioare. Deci cum sta treaba pana la urma? Ei bine, eu una banuiesc ca stiu care este explicatia cel putin in cazul meu. Exista numeroase aspecte si boli care duc la aparitia varicelor, insa anumite persoane sunt predispuse la acestea chiar din cauza factorului ereditar care-si spune cuvantul. Chiar si strabunica mea a avut varice, astfel incat venele tuturor femeilor din familia mea au suferit o predispozitie permanenta catre subtiere si, prin urmare, pentru ingreunarea circulatiei sangvine. Insa intr-adevar, in cazul meu varicele pot fi ameliorate prin practicarea sportului, ceea ce nu poate decat sa ma bucure!